سفارش موشن گرافیک | دانشگاه صنعتی شریف دفتر توسعه فناوری های نرم و صنایع فرهنگی

سفارش موشن گرافیک

طراحی موشن گرافیک

روزانه مردم زمان بیشتری را صرف دیدن ویدیو می کنند،امروزه موشن گرافیک (motion graphic) همه جا هست و به دلیل قابل فهم بودن هر روز کاربردهای بیشتری برایش پیدا می شود، در فضای مجازی که مشتریان شما با انبوهی از تبلیغات سر و کار دارند ، تبلیغ شما زمانی برد دارد که برای مشتریتان قابل فهم بوده پیامتان را بتوانید واضح براشان پیان کنید با سفارش موشن گرافیک به استراتژی مارکتینگتان می توانید هم زمان به معرفی کسب و کار خودتان ، برندسازی تعداد مشتری را به سمت خود جلب کنید

وقتی با تیمی حرفه ای در دانشگاه شریف کار می کنید که جنس موشن های وایرال را می داند و مجموعه ما به شما کمک می کند جایگاهتان را در فضای مجاری پیدا کنید و بر روی مشتریانتان تاثیر بگذارید و تصویری که می خواهید به مشتریانتان ارائه دهید را ترسیم کند، تیم ما شامل یک سناریو نویس ، طراح کاراکتر ، طراح گرافیکی ، موشن کار و تدوین گر است و این تیم در هر یک از مراحل همراه شماست تا آن چه یک موشن می تواند ارائه دهد را به بهترین فرم آماده کند.

موشن گرافیک را برای هر نیازی که دارید از جمله : لندینگ، ویدیوی معرفی کسب وکار یا ویدیوی معرفی محصول وبسایتتان ،  نحوه ی کار محصولتان یا یک موشن گرافی برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی یا یک تبلیغ تلویزیونی ما همراه شما خواهیم بود ما بهترین سناریو ، طراحی ، انیمیت و صداگذاری را ترکیب می کنیم تا یک موشن گرافی جذاب به شما تحویل خواهیم داد که مشتری ها را به سمت شما بکشانیم .

طراحی موشن گرافیک

مراحل ساخت یک موشن گرافیک

استراتژی

ما پروسه خود را با بحث در مورد هدف های شما آغاز می کنیم، اهداف شما را مورد بررسی و آنالیز قرار می دهیم، زمانی که طراحان ما هدف شما را متوجه شدند ما یک استراتژی برای سناریو موشن گرافی شما طراحی کنیم

سناریونویسی

کپی رایتر و طراح با هم کار می کنند تا یک سناریو مطابق نیاز شما طراحی کنند، این سناریو مطابق استراتژی و هدف گذاری های شماست

استوری بورد

با طراحی یک استوری برد یک نمای کلی از موشنی که می خواهد طراحی شود را به شما نشان می دهد و شما می توانید نظرهای خود را جهت تکمیل طرح و تبدیل شدن موشن به آن چه در نظر شماست اعمال نمایید، نظرات شما اعمال می شود تا استوری بورد مورد تایید مشتری قرار بگیرد

طراحی شخصیت و فضا

بعد از تایید استوری بورد ،ما کاراکتر و فضا را برای مشتریان به صورت اختصاصی طراحی می کنیم و فضاها را جداگانه براساس استوری برد طراحی می کنیم

صداگذاری

یکی از موثرترین و شاخص ترین خصوصیات یک موشن حرفه ای صدا آن است ، زمانی که ویدیوی موشن آماده است ما صدا و موسیقی مناسب را برای موشن پیدا می کنیم

تحویل نهایی

ما خروجی موشن نهایی را بعد از صداگذاری و با فرمت و اندازه مناسب برای محل استفاده شما خورجی می گیریم، طرح نهایی به مشتری نشان داده می شود و در صورت نیاز ویرایش های نهایی روی آن اعمال می گردد.

هزینه موشن گرافیک

 

ساخت موشن گرافیک سریع

در صورتی که سناریوی یک موشن گرافیک آماده باشد و هم چنین از طرح های گرافیکی آماده برای ساخت موشن گرافیک استفاده شود ، زمان لازم برای ساخت موشن کاهش زیادی پیدا می کند.

اگر مشتریان در هنگام سفارش موشن گرافیک دید کلی نسبت به خروجی که نیاز دارند داشته باشند سرعت ساخت موشن کاهش زیادی پیدا می کند.

همچنین سفارش های موشنی که به صورت سریالی است، بدین شکل که مشتری چند موشن را در یک سبک بخواهد ، هم هزینه های سفارش موشن کاهش می یابد و هم سرعت انجام آن افزایش می یابد.

استفاده های موشن گرافیک

۱- به اشتراک گذاشتن محتوا

اگر می خواهید محتوایی را برای مشتریان یا گوره هایی به اشتراک بگذارید موشن یکی از کارا ترین روشن هاست به گونه ای که شما می توانید ایده و یا محتوای خود را انیمیت کرده و به اشتراک بگذارید.

۲-ویدیو

یکی از معمول ترین استفاده ها برای موشن گرافیک عنوان سازی یا نشانه گذاری در ویدیو هاست. شما برای نشانه گذاری در ویدیوی خودتان می توانید از موشن گرافیک استفاده کنید

۳- لگوتایپ

لگوهایی که برای وب سایت یا شرکت خود درست می کنید با موشن بسیار جداب تر می شود.

۴- شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی یکی از متداول ترین جاها برای استفاده موشن گرافیک است

۵- دیجیتال مارکتینگ

به طور عام از موشن گرافیک استفاده زیادی در دیجیتال مارکتینگ دارد ، از شبکه های اجتماعی، سئو و یا ایمیل مارکتینگ استفاده فراوانی دارد.

 

مزایای موشن گرافیک

۱-

نمونه کار موشن گرافیک

هزینه موشن گرافیک

برای این که بدانید یک هزینه سفارش موشن گرافیک چه قدر است؟  باید ابتدا یک توضیح در مورد فرایند سفارش یک موشن گرافیک خواهیم داد و سپس توضیحی در مورد دلایل تفاوت در تعرفه های موشن گرافیک خواهیم داد.

ارزان ترین موشن گرافیک ۶۰ ثانیه در سال ۹۸ بین ۴۰۰ هزارتومان تا ۶۰۰ هزار تومان است و موشن گرافیک های حرفه ای یک دقیقه ای بین ۱.۵ میلیون به بالا است.

قیمت موشن گرافیک سه بعدی

اولین تفاوت قیمت در موشن گرافیک دو بعدی و سه بعدی است ، واضح است که موشن های ۳D گران تر از موشن های ۲D هست

در موشن گرافی سه بعدی بنا به سبک های متفاوت به طور کلی رنج قیمت تغییر می کند، ارزان ترین سبک موشن گرافیک سه بعدی تایپوگرافی است، در صورتی که یکی استایل های آماده ی موشن گرافی تایپوگرافی انتخاب شود ارزان ترین موشن گرافی سه بعدی است و بستگی به نوع پروژه بین ۱۵۰ هزار تومان تا ۴۰۰ هزار تومان است ولی اگر سفارش اختصاصی باشد هزینه ها بیشتر خواهد بود.

قیمت موشن گرافیک بستگی به سبک ، تعداد طراحی های اختصاصی و  میزان جزئیات آن دارد .

با توجه به این که برای تهیه یک ویدیو نیازمند امکانات متنوعی من جمله بازیگر ، نور ، صدا و کارگردانی … هستیم و قیمت بالای تجهیزات هزینه ساخت یک ویدیو به مراتب بیشتر از یک موشن است که تنها قسمت صداگذاری آن است که نیاز به ابزاری غیر از کامپیوتر دارد.

قیمت گوینده موشن گرافیک در سال ۹۸

بسته به گوینده و این که چند گوینده در یک موشن استفاده می شوند قیمت ها متفاوت است ، دستمزد گوینده ها به طور متوسط بین ۶۰ هزار تومان تا ۲۰۰ هزار تومان برای یک دقیقه است .

اگر گوینده ی تلویزیونی یا رادیویی باشند قیمت ها از دقیقه ای ۱ میلیون تومان شروع می شود ولی اگر تعداد سفارش های بیش از ۱۰ تا باشد قیمت به طور قابل توجهی کاهش پیدا می کند.

ساخت موشن گرافیک ارزان

برای این که هزینه های سفارش کاهش پیدا کند ، می توان از طرح های گرافیکی آماده استفاده کرد، همچنین عدم وجود کاراکتر ها ، ساده بودن محیط گرافیکی و حداقل انیمیت از عوامل موشن گرافیک ارزان است.

عدم گویندگی روی موشن  یا صدا گذاری اختصاصی (تنها یک موزیک روی موشن کار شود) هم در ارزان شدن قیمت موشن گرافیک موثر است.

هم چنین اگر مشتری برای سفارش موشن های ارزان حتما خط داستان مشخص باشد و اگر بدانند در فریم ها چه بخواهید قیمت کاهش می یابد.

نمونه کار موشن گرافیک

 

نرم افزار ساخت موشن گرافیک

نرم افزارهای موشن گرافیک

افترافکت

اساسی ترین نرم افزار ساخت موشن گرافیک افترافکت (Adobe After Effects) است ، با توجه به نیاز های یک موشن گرافیک هیچ نرم افزاری کاربردی تر و پر کاربرد تر از افترافکت وجود ندارد، افترافکت  یک نرم افزار انیمیشن سازی ۲.۵D است بدین معنا که دو بعدی به گونه ای نمایش می دهد که سه بعدی به نظر می اید و نیازی به مدل سازی سه بعدی در این نرم افزار نیست.

به طور کلی افترافکت ، نرم افزار اصلی برای انیمیت بردن و ترکیب تمام خروجی های نرم افزارهای ایلاستریتور و فتوشاپ است.

صدها ابزار و امکانات ویژه است که افترافکت را بهترین نرم افزار برای موشن گرافیک تبدیل می کند ولی به طور کلی چهار  افکت های متنوع ، امکان انواع ترکیب اجزاء با هم ، تایم لاین و در نهایت پلاگین های متنوع آن است.

تنوع افکت ها : در واقع صدها افکت وجود دارد که می تواند در لایه های بکشید و رها کنید ، این افکت ها امکانات متنوعی من جمله تغییر رنگ ها تا تغییر اشکال جالب و جذابی را انجام دهد.

تایم لاین : افترافکت تایم لاین منحصر به فردی را دارد ، به گونه ای که تمام المان هایتان را می تواند در تایم لاینتان منظم کنید و بیشترین زمان شما در افترافکت برای منظم کردم المان ها در این لایم لاین ها طرف می شود.

امکان انواع ترکیب اجزاء با هم : مهم ترین مزیت افترافکت است که می تواند پروژه خود را به چند جز تقسیم کنید و روی هم کدام جذاگانه کار کنید، این امکان را می دهد که ویدیو خود را هم زمان ببیند.

پریمیر

بین موشن کارها در مورد بهترین ابزار تدوین اختلاف وجود دارد ، به جز پریمیر (Adobe Premiere Pro) ابزارهای  متنوعی برای تدوین موشن گرافیک وجود دارد اما شرکت ادوبی شروع به هم گام سازی بین افترافکت و پریمیر کرده به گونه ای که امکاناتی روی پریمر قرار داده شده است که تدوین موشن در آن اسان تر باشد.

فتوشاپ

پایه ای ترین نرم افزار گرافیکی است. محیط های طراحی و بسیاری طراح های گرافیکی برای موشن در فتوشاپ انجام می شود.

ایلاستریتور

زمانی که فتوشاپ با پیکسل ها کار می کند ولی ایلاستریتور یک نرم افزار وکتور است ، استفاده عمده از نرم افزار ایلاستریتور با قلم نوری است.

بسیاری از طرح ها و شخصیت های گرافیکی در ایلاستریتور طراحی شده و برای افترافکت خروجی گرفته می شود.

سینما ۴D

یک نرم افزار انیمت ۳ بعدی است ، که سبک تر از نرم افزار مایاست و سازکاری مناسبی با افترافکت دارد.

انواع موشن گرافیک

ویدیو برند

برندها بیشترین استفاده را از موشن گرافیک دارند و این موشن ها محدود به تبلیغاتشان نمی شود ، آن ها برای معرفی کالاهای جدید ، معرفی برند و روش استفاده از کالا هم استفاده می کنند،

ویدیو توضیحی

یکی از انواع محبوب موشن گرافیک ، ویدیوهای توضیحی هستند این ویدیوها یک موضوع  یا مسئله را توضیح می دهد و به جهت آموزشی بود به سرعت می تواند یک ویدیوی وایرال شود در این سبک موشن ها محتوای آموزشی یا میزان محبوبیت موضوع آموزشی اهمیت فوق العاده ای دارد.

ویدیو راهنما

ویدیوهای موشن گرافیک راهنما به جهت امکانات افترافکت در نمایش ساده مفاهیم محبوبیت ویژه ای دارد.

ویدیو داستانی

بعضی وقت ها موشن گرافیک برای داستان گویی کمک شایانی می کند و یکی از کاربرد های محبوب موشن گرافیک است ، ساده سازی های انجام شده در موشن گرافیک، برای ویدیوهای داستانی مناسب است.

تفاوت موشن گرافیک و اینفوگرافی

تفاوت عمده میان موشن گرافی و اینفوگرافی آن است که در موشن گرافیک انیمیت استفاده می شود ولی در اینفوگرافی فقط تکست است ،در اینفوگرافی از رنگ ها ، استایل ها ، تصاویر متنوعی برای طراحی اینفوگرافی استفاده می شود در حالی که در موشن از ترکیب صدا، تصاویر و انیمیت است.